Yamaha D'elight Yakıt Tüketim Bilgileri

4 Mart 2016 Cuma

5000 km Sonrası D'elight Hakkında ki Düşüncelerim ve Hayatıma Kattıkları

Geçen günlerde Yamaha D'elight'ım ile 5000 km'yi devirdim. Bu süre içinde beni hiç üzmediği gibi hayatımın odak noktası haline geldi. Evet! Odak noktası. Neredeyse otomobili parktan hiç çıkartmaz oldum. Her yere onunla gidiyor, her işimde onu kullanıyorum. Park ve trafik sorununu onun sayesinde hiç yaşamıyorum. Bu da hayatımda ayrı bir huzur ve mutluluk kaynağı oluyor.


2014 yılında eğlence olsun diye aldığımız D'elight, geçen süre içinde evin demirbaşı haline geldi. O kadar seviyoruz ki sabahları eşim ile D'elight'ı kapmak için yarışıyoruz. D'elight'ı kapan o günün şanslısı oluyor :))

Yakıt tüketimi, bakım maliyeti ve vergisi insanı üzmüyor. Bir de Trafik Sigorta primleri bu kadar yükselmese iyi olacaktı. Trafik Sigortası konusu ayrı bir başlık oluşturacak kadar geniş ve derin olduğundan şimdilik teğet geçiyorum. Yakıt tüketiminin detaylarını merak edenler [buraya tıklayarak] ilgili sayfaya ulaşabilirler.

D'elight yaşamımızı kolaylaştırdı, keyif ve eğlence kattı. Ama asıl kazanımımız onun sayesinde edindiğimiz arkadaşlıklar, dostluklar oldu. Bize yepyeni ufuklar açtı.

Bu sevimli scooter için yazdığım Blog, Twitter, Facebook grubumuz ve Forum sitemiz ile D'elight hakkında bilgi ve deneyimlerimizi paylaşıyoruz. Sizleri de aramıza katılmaya, bilgi ve deneyimlerinizi paylaşmaya davet ediyorum. D'elight hakkında merak ettiğiniz konular, sorular varsa aşağıda linklerini verdiğim mecralardan derdinize derman bulabileceğinizi düşünüyorum.


Yamaha D'elight iyi ki almışım dediğim bir scooter. Peki hiç mi kötü tarafı yok? Ona da cevap vereyim. Var! Kötü olan iki şey şunlar. Maxxis Naylon lastikleri ve arka görüşü yeterli olmayan aynaları. Sevindirici haber ise bunları değiştirmekle sorunları çözebiliyor olabilmeniz.

Hızlı gider mi? Evet gider. 115 cc motoru ile 80-90 km/h hızları rahatlıkla görüyorum. Üstelik artçı olması bir şey değiştirmiyor. Bu hızlara da çok seri bir şekilde çıkabiliyor. Özellikle 0-40 km/h hızlanması mükemmel. Ankara'daki Cinnah Caddesi'nin dik yokuşunu 45-50 km/h hızla çıkabiliyorum. Yokuş aşağı zorlarsanız, maksimum hız 110 km/h. Böylesine küçük hacimli bir scooter'dan da daha yüksek beklentileriniz olmamalı diye düşünüyorum. D'elight hızdan ziyade küçük boyutları, hafifliği ve manevra kabiliyeti ile öne çıkıyor. Yakıt tüketimindeki cimriliği ise pasta üzerindeki çilek tadında :))



2 yorum: