Yamaha D'elight Yakıt Tüketim Bilgileri

5 Ocak 2015 Pazartesi

Motor Freni

Yamaha D’elight otomatik şanzımanı nedeni ile gazı kestiğiniz anda motor freni yapmaya başlıyor. Bu özellik, bir çok yol ve trafik koşulunda sürüş güvenliği açısından olumlu katkı sağlıyor. Ben genellikle fren yapmadan önce motor frenini kullanarak yavaşlamayı tercih ediyorum. Böylece fren balatalarına en az işi bırakıyorum.


Ancak koşullar uygun olduğunda, D’elight’ımın boş viteste (bisiklet gibi) yokuş aşağı inmesini istiyorum. Normal şartlarda motor freni nedeni ile bu mümkün olmuyor. Ben de motor frenini devreden çıkarmak için hızımı 15 km/h ‘e kadar düşürüyorum. Düşük bu hıza geldiğinde motor freni otomatik olarak devreden çıkıyor ve yokuş aşağı bisiklet gibi gaz vermeden istediğim hızda inebiliyorum.

Unutmayın ki! D’elight’ı bisiklet gibi boşta kullanmak çok da güvenli bir sürüş değil. Bunu ancak güvenlik riski oluşturmayacağı kesin olan koşullarda denemelisiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder